KILCAL VARİS TEDAVİSİ

Kılcal Varis Nedir?

Kılcal varis bacak toplardamar sistemine bağlı olan nispeten ince damarların cilt yüzeyinden görünür hale gelmesidir diyebiliriz. Kılcal varisler cilt yüzeyinde örümcek ağı şeklinde görüntüsü ile estetik açıdan da hoş olmayan bir görüntüye neden olur. Kılcal damar çatlaması bayanlarda en sık görülen estetik sorunlardan biridir.

Kılcal Damar Varisi Neden Olur?

Kılcal varisler genellikle daha derinde bulunan venöz sistemde oluşan rahatsızlığın bir belirtisi olarak ortaya çıkabilir. Sadece ciltte de olabilir. Bacakların derin sisteminde bulunan toplardamar sistemi yüzeydeki kılcal damarların içindeki kanın toplanıp kalbe taşınmasını sağlarlar. Bu damarlarda oluşan bir sağlık sorunu nedeniyle kılcal damarların içindeki kirli kan kalbe taşınamaz. Basınç artışına bağlı olarak da daha fazla görünür hale gelebilirler. Bacakta kılcal damar çatlaması cilt damarlarında basınç dar kıyafet çarpma sonucu lokal olarak gelişebilirler.

Kılcal varislerin neden olduğu konusunda başka sebeplerde bulunmaktadır. Bunların bir kaçını şöyle sayabiliriz. Örneğin aşırı alkol tüketimi damar çapının genişlemesine neden olabilmektedir. Başka bir kılcal varis sebebi de yaz aylarında aşırı güneşlenme olarak ifade edilebilir. Aşırı güneşlenme cilt yüzeyinde ısı artışına neden olarak kılca damarların çatlamasına neden olur. Aynı şekilde aşırı sıcak banyo yapmak kaplıcada sıcak suda uzun süre durmak da benzer şekilde kılcal damar artışına neden olabilir.

Kılcal damar çatlaması nedenleri hakkında daha fazla bilgi için dilerseniz Ankara’da bulunan kliniğimizi arayabilirsiniz.

Kılcal Damar Çatlaması Tedavisi

Kılcal varis sorunu ile karşılaşan hastaların büyük bir bölümü bu estetik sorunu çözmek için önce bitkisel çözümler aramaktadırlar. Ancak bacaktaki kılcal damarları için bitkisel çözüm ne yazık ki yoktur.

Peki bacaktaki kılcal damarlar nasıl geçer?

Bacaklarda bulunan kılcal varisler bu varislerin aşağıda anlatacağımız yöntemler ile tedavi edilmesi ile geçebilir. Bu tedavi yöntemleri tamamen bilimsel olup hiçbir şekilde bitkisel yöntemler önerilmemektedir.

Skleroterapi

Kılcal damar hastalıkları arasında en sık görülen kılcal damar çatlamasına karşı daha önce pek fazla bir çözüm yöntemi yoktu. Ancak gelişen tıbbın yarattığı imkânlar sayesinde skleroterapi ilacı bulundu. Bu ilaç özellikle kılcal damarların içine çok ince iğneler ile zerk edildiğinde bu kılcal damarlar kapanmaktadır. Kapanan kılcal damarların yeniden açılması mümkün olmamakla birlikte kapanan damarların çevresinde bulunan başkaca kılcal damarları genişlemesi ihtimali her zaman vardır. Ancak bu ihtimalde de tedaviye devam edilmesi mümkündür.

Lazerle Kılcal Varis Tedavisi

Kılcal damar varislerinin tedavisinde başvurulan bir başka yöntem de lazerle kılcal varis tedavisidir. Ancak bu tedavi yöntemi ciltte ciddi yanıklara neden olabilmektedir. Bu nedenle kılcal damarların tedavisi için tarafımızca bu yöntem tercih edilmemektedir. Lazerle kılcal damar tedavisi yaptıranların yorumları da bizim bu konudaki düşüncemizi doğrular niteliktedir. Lazerle kılcal damar tedavisi yan etkileri nedeniyle tercih edilmemektedir.

Kılcal damar tedavisi yapan hastaneler bulunmakla birlikte bu tedavinin çoğu zaman estetik kaygılarla yaptırılıyor olması nedeniyle çok az hastaya bu tedavi imkânı sunulmaktadır.

Kılcal damar tedavisi fiyatları hakkında Ankara’da bulunan kliniğimizi telefonla arayarak bilgi alabilirsiniz.

Köpük Tedavisi

Kılcal damar çatlaması ya da kılcal varis çoğalması karşısında uygulanan tedavi yöntemlerinden biri de köpük tedavisidir. Köpükle varis tedavisinde de skleroterapi de olduğu gibi varisli kılcal damarların içinde ilaç verilir. Ancak verilen ilaç bu defa özel bir işlem ile köpürtülerek damar içine verilir. Damara verilen bu köpük damarın kapanmasına ve daha sonra kaybolmasına neden olur.

Kılcal Damar Tedavisi Sonrası

Kılcal damar çatlaması bacakta zaman zaman ağrıya sebep olabilmektedir. Öte yandan aynı sorun bacakta ve özellikle ayak bileğinde venöz yaraların açılmasına neden olabilmektedir. Bu nedenle kılcal varislerin de tedavi edilmesinde büyük yarar vardı. Bu kapsamda tedavi edilen kılcal varislerin tedavisinden sonra tekrarlaması beklenmez. Ancak kılcal damar tedavisi sonrasında çevredeki diğer damarlarda kılcal varislerin oluşması mümkündür. Oluşması halinde tedaviye devam edilmesi gerekir.

Ayak bileğinde görülen kılcal damar çatlamaları özellikle ilerleyen yaşlarda daha ağır sorunlara neden olabileceği için erken evrede mutlaka tedavi edilmelidir.

Kılcal damar tedavisi yaptıranlar bu tedavi sonrasında şikâyetlerinin son bulduğunu, ağrıların kaybolduğunuz estetik sorunların çözüldüğünü ifade etmektedirler. Pekçok bayan hastamız tedavi sonrasında etek giyebilmenin keyfini bize ifade etmektedirler.

Kılcal Damar Çatlaması Daha Çok Gebelerde Görülür.

Kadınların yaşadığı doğal bir olay olan gebelik dönemi kadın vücudunda önemli değişikliklere neden olur. Bu değişikliklerin başında hormonlar ve vücuttaki kan miktarındaki artıştır. Kan miktarındaki artış damarlara aşırı bir yük bindirir. Bu yük damarların çapının genişlemesine ve kılcal damar varislerinin oluşmasına neden olabilir. Bu nedenle gebelik döneminde kılcal damar varislerinin oluşmasını önlemek için varis çorabı kullanılması önerilir.