MEME ULTRASONU

ULTRASON

Meme Ultrasonu

Meme ultrasonu meme organının incelenmesinde en sık başvurulan yöntemlerden biridir. Meme kanseri görülen kadınlarda bu kanserin teşhisinde mamografi ile birlikte çok güzel sonuçlar vermektedir. Bu nedenle meme kanserinin erken tanı ve teşhisinde meme ultrasonu büyük önem taşımaktadır.

Meme ultrasonu radyasyon içermemesi ve ağrısız olması nedeniyle çok tercih edilen bir kanser tarama yöntemidir.

Ele gelen kitle bulunmayan ve 35 yaşından küçürk bayanlarda meme ultrasonu mamografiden daha fazla tercih edilmektedir.

Meme Ultrasonu Nasıl Yapılır?

Daha önce meme ultrasonu yaptırmamış bayan hastaların aklındaki meme ultrasonu nasıl yapılır sorusuna burada cevap vermek isteriz.

Meme ultrasonu yaptıracak bayan hasta sırt üstü uzanır. Daha sonra meme dokusuna ultrason jeli sürülür. Bu jel ultrason cihazının görüntüyü net bir şekilde almasına yardımcı olur. Jel sürüldükten sonra ultrason probu meme dokusunun üzerinde yavaş yavaş gezdirilir. İşlem sırasında hasta her hangi bir ağrı duymaz. İşlem sırasında hastanın nasıl bir pozisyonda yatması gerektiğini işlemi yapan Radyoloji Uzmanı Doktor söyler.

İşlem yaklaşık olarak 20 ila 30 dakika sürmektedir.

Meme Ultrasonu Kimlere Yapılır?

Meme ultrasonu özellikle 35 yaş altındaki bayan hastalarda kanser taraması için tercih edilir. Erken yaşlarda mamografi tarama amaçlı olarak tercih edilmez. Genç bayanların meme ultrasonu ile taranması radyasyon riskini almamaları için gereklidir. Ayrıca meme ameliyatı olmuş olan hastaların ameliyat sonrasında incelenmesi, silikon takılmış olan hastaların işlem sonrası durumlarının tespiti amacıyla da meme ultrasonuna başvurulmaktadır.

Hamilelikte Meme Ultrasonu

Hamile bayanların gebelik dönemi boyunca radyasyondan uzak kalması gerekmektedir. Bu nedenle mamografi gebelerde tercih edilmez. Bu nedenle gebelik döneminde meme ultrasonu güvenli bir tetkiktir. Bebeğe ve anneye zararı yoktur.

Meme Ultrasonu Ne Zaman Yapılmalıdır?

1. Meme ultrasonu ele gelen kitlelerin görüntüsünü almak için,
  2. Mamografi çekiminde elde edilen şüpheli görüntülerin ayrıntılı incelenmesi için,
  3. Mamografi ile tespit edilen lezyonun türünün tespiti için,
  4. Kanser tespit edildiğinde meme alınması ya da kısmi işlemler öncesinde,
  5. Ameliyat sonrasında temizlenen bölgenin ve göğüs duvarının kontrollerinde,
  6. Fibrokistik ve mamografide yoğun görülen meme dokularının incelenmesi için,
  7. Lenf bezlerinin nez şekilde izlenebilmesi için,
  8. Memede ele gelmeyen lezyonların değerlendirilmesi için yapılır.

Meme ultrason sırasında memede tespit edilen lezyonların çevresindeki kanlanmanın durumunu tespit etmek için renkli doppler ultrason kullanılmaktadır. Lezyonun kanlanma durumu lezyonun kötü huylu ya da iyi huylu olup olmadığı ve teşhisinde önemli bir yer tutmaktadır. Tabiki tüm bu tetkiklere göre gerekli görülmesi halinde meme biyopsisi yapılması da gerekli görülebilir.

• A
    Aydan Gürkan08.12.2018

Hocam merhaba, koltuk altımda ağrılı sertlik var. Ağrı olduğu için kanser değildir diyorlar ama korkuyorum. Ne yapmamı önerirsiniz.

Aydan hanım merhabalar. İyi veya kötü bir durumu bu şekilde değerlendirmek çok yanlış bir yaklaşım olur. Meme ultrasonu çektirmeniz gerekmektedir. Sertlik hissedilen miyomların yapısı,boyutu ve görünümü önemlidir.En kısa zamanda meme ultrasonu için kliniğimize beklerim. 0532 385 31 93 numaralı hattımızdan randevu ve detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz.

• A
    Ayşe Keskin17.11.2018

Bebek emziriyorum. son zamanlar mememde sertlik oldu. Emzirmeye bağlı olabilir mi? Ya da başka bir şey olabilir mi? Biraz bastırınca ağrı duyuyorum. Ağrıyan şeyler kanser olmaz diyorlar ama emin olamadım.

Geçmiş olsun Ayşe hanım. Memede ele gelen kitle, hangi dönemde olursa olsun ultrasonla değerlendirilmelidir. Emzirme döneminde özellikle bebek küçükken süt kanallarını tam olarak boşaltamadığı için bezeler oluşabilir elbette ancak yine bu dönemlerde kanser de gelişebilir. Ele gelen kitlelerin ultrason ile değerlendirilmesi mutlaka gereklidir. Kanser olan kitlede ağrı olmaz diye halka arasında olan inanç da yanlıştır. Kanser olan kitlelerde de ağrı , kızarıklık, hassasiyet olabilir. Bazı kanser türleri enfeksiyonu taklit edebilir. Bu nedenlerle mutlaka bir genel cerrahi uzmanı ve meme ultrasonu konusunda uzmanlaşmış bir radyoloji uzmanına görünün, meme ultrasonunu en kısa zamanda yaptırın. İyi günler diliyorum.

• H
    H. Kırtız10.11.2018

Hocam merhaba, meme ultrasonu yaptırmadan öncesinde yapılması gereken bir şey var mıdır? bir de meme ultrasonu yaptırmadan önce mamografi yaptırmam gerekiyor mu? teşekkürler

Merhabalar ! Meme US için yaptırmanız gereken bir durum yoktur.Ultrason sonucuna göre tespit edilen herhangi bir sorun ile karşılaşırsak gerekli bölümlere yönlendirme yapıyorum ve takibinizi bırakmıyorum.

• M
    Mihrican05.09.2018

Meme ultrasonu için fiyat verebilir misiniz?

Merhaba Mihrican Hanım. Meme US fiyat bilgisi ve randevu için bize (0312) 224 13 14 yada WhatsApp hattımız olan 0532 385 31 93 numaralı telefonumuzdan bize ulaşabilirsiniz. İyi günler diliyoruz.