RADYASYONSUZ RAHİM FİLMİ

GİRİŞİMSEL RADYOLOJİ

Radyasyonsuz Rahim Filmi

HSG yani histerosalpingografi gebelik isteyen ancak gebelik elde edemeyen kadınların üreme organlarının incelenme yöntemlerinden birisidir. Ancak bu yöntem scopi eşliğinde kontrast madde ile yapılan bir işlemdir. Scopi de bu işlem sırasında hasta radyasyon alır. Ayrıca hastanın kontrast maddeye karşı alerjisi varsa istenmeyen sonuçlar doğurabilir. Ancak hastanın tüplerinin açıklığı gebeliğin oluşumu aşamasında çok önemli bir yer tutmaktadır.

HyCoSy yüksek doz kontras içermemekte olup işlem ultrason eşliğinde yapılmaktadır. Bu nedenle işlem sırasında hasta radyasyon almamaktadır. HSG ye göre daha acısız ve konforlu bir yöntemdir. Ağrısız Rahim Filmi sırasında muyane ekipmanları ve ultrason kullanılır.

Ağrısız Rahim Filmi

İşlemde kullanılan malzeme Hidroksietilseluloz ve gliserol içerdiğinden, elde edilen karışım ultrason cihazı tarafından görülür hale gelir.  Bu sıvı özel bir yöntemler ve ekipmanla rahim ağzından ağrısız bir şekilde rahim içine verilir ve bu esnada ultrason ile inceleme yapılır.

Bu tetkik sırasında tubal faktör testi ultrason ekranında rahim kavitesinin ve fallop tüplerinin parlak görünmesini sağlar. Böylece rahime ve bağlı tüp boyunca sıvının akışı takip edilebilir.

Bu yöntemin avantajı radyasyon kullanmadan tüplerin görüntülenmesidir. Ağrısız Rahim Filmi hasta ve doktor açısından da kolay ve konforlu bir uygulama sağlar. Hasta işlemden sonra günlük aktivitelerine devam edebilir.

Avantajları

• Muayenehane ortamında uygulanabilir
• Ultrasonografik görüntüleme imkanı sağlar
• Uterin kavitenin ve Fallop tüplerinin açıkça görüntülenmesi
• Ultrason cihazı ile yapılır.
• Lparoskopi gerekmemektedir
• Kullanımı çok kolay ve hızlıdır.
• İşlem sırasında hasta ağrı hissetmez konforlu bir yöntemdir.
• Jel köpüğün kolay ve kontrollü uygulanması
• Tubal bölgeye kolaylıkla ulaşımı
• HSG ile karşılaştırıldığında daha ekonomik ve pratik çözüm