RENAL ULTRASON

ULTRASON

Renal Ultrason Nedir?

Renal ultrasonu böbrek ultrasonu olarak da bilinir ve bu tetkik hasta için oldukça kolay bir tekiktir.

Bu tetkik için hasta önce sırtüstü yatırılır ve karın bölgesine ultrason jeli sürülür ve ultrason probu ile böbreklere ultrason ile bakılır. Renal Ultrason sırasında hastadan yana doğru dönmesi istenebilir. Burada amaç böbreğin ve çevre dokuların değişik açılardan görüntülenmesini sağlamaktadır.

Renal Ultrason esnasında hastanın yüzükoyun yatırıldığı da olur. Renal ultrason yapıldığında hastanın sadece böbrekleri değil aynı zamanda mesanesi ve böbrekle ile mesanesi arasındaki kanallara da bakılır.

Renal Ultrason Radyoloji Uzmanları Tarafından Yapılır

Bu tetkik genellikle üroloji uzmanları tarafından istenir ve işlem Radyoloji Uzmanı Doktorlar tarafından yapılır. Bu tetkikin yapılmasından önce hastanın aç olması aranmaz.

Renal Ultrasondan Önce İdrara Sıkışık Olmak Gerekir.

Renal Ultrason öncesi hastanın su içerek gelmesi ve mesanesinde idrar biriktirmesi gerekir. Mesanenin incelenebilmesi için içinin dolu olması gerekir. Renal Ultrason sırasında böbrek taşı tespit edilebildiği gibi böbrekteki enfeksiyon nedeniyle oluşan değişiklikler de incelenebilir.

Renal Ultrason yapıldığı sırada tespit edilecek böbrek taşının büyüklüğü ve böbrek içinde bulunduğu yer tespit edilir Bu tespit üroloji uzmanı tarafından yapılacak tedavinin veya ameliyatın planlanması açısından önemlidir.

Renal Ultrason hakkında daha fazla bilgi ve randevu için bize ulaşın