ÜRİNER ULTRASON

ULTRASON

Üriner Ultrason İle Böbrek ve İdrar Yolları İncelenir

Üriner Ultrason idrar yolları, idrar kesesi ve böbreklerin ultrason cihazı ile incelendiği görüntüleme yöntemidir. Kullanılan ultrason radyasyon içermediği için sağlık için zararlı değildir. Üriner ultrason sırasında böbrek ultrasonu da yapılabilir.

Üriner Ultrason Öncesinde

Üriner ultrason için randevu alan hastanın ultrason tetkiki için gelmeden önce yeteri kadar sıvı tüketmesi ve idrara sıkışmış olması gerekir. Bu tetkikin yapılabilmesi için hastanın idrara sıkışık olması gereklidir. İncelenen alan idrar kesesi idrar yolları ve böbrekler olduğu için birikmiş sıvı incelemenin kolaylığını ve başarısını etkiler.

Üriner Ultrason ile Taş ve Kitle Tespiti Yapılır.

Üriner ultrason idrar yolları, idrar kesesi ve böbreklerde bulunan taş ve kitlelerin tespitini sağladığı gibi bu organların büyüklüklerinde de inceleme imkanı verir. Örneğin idrar yollarında genişleme olup olmadığı Üriner Ultrason ile tespit edilebilir.

Üriner Ultrason Nedir?

Üriner Ultrason üriner sisteme bağlı hastalıkların tespiti için başvurulan bir tetkik yöntemidir. Muayenehanemizde üriner ultrasona yönelik olarak yoğun şekilde çalışma yapılmaktadır. Bu tetkik sırasında böbrekler, idrar yolları, idrar kesesi ve idrar kesesi içindeki yapılar ayrıntılı şekilde incelenir.

Üriner Ultrason Nasıl Yapılır?

Üriner US yapılmadan önce hastanın idrara sıkışık olması gerektiğini daha önce ifade etmiştik. Eğer hasta ultrason randevusuna idrara sıkışık gelmemiş ise yeterli miktarda sıvı tüketmesi sağlanarak idrara sıkışması sağlanır.

Böbrekler, idrar yolları ve idrar kesesi içinde taş bulunup bulunmadığı ultrason görüntülemesinde anlaşılabilmektedir. Sistem içinde nerede taş veya kitle bulunduğu tespit edilerek gerekli görülürse bu görüntünün çıktısı alınabilmektedir. Elde edilen görüntüden kitlenin ve taşın büyüklüğü ölçülerek rapora belirtilir.

Üriner US İncelemesi Tekrarlanabilir

Böbrekte, idrar yollarında ya da idrar kesesinde taş veya kitle tespit edilmesi halinde bunun takip edilmesi gerekebilir. Böyle bir durumda hastanın önceki tetkik sonuçlarının yanında olması çok önemlidir. Böylece kitlede veya taşta büyüme olup olmadığı anlaşılabilir. Keza aynı şekilde kitle veya taşın yerinin değişip değişmediği de anlaşılabilir.

Üriner Sistem İncelemesi Sırasında Ağrı Olmaz

Üriner sistem incelemesi tamamen ultrason ile yapılan bir tetkik olup hiçbir şekilde ağrı duyulmaz. Hastanın göbek kısmına sürülen ultrason jeli ile göbek altından kasıklara doğru ve bel seviyesine kadar inceleme yapılır. Böbrekler incelenirken hasta yüzükoyun yatırılmaz. Böbreklerin incelenmesi sırasında hastanın hafifçe sağa ya da sola dönmesi istenebilir.