VARİS BELİRTİLERİ

Varis Belirtileri

Varis Belirtileri Nelerdir?

Damarlarda meydana gelen genişlemeye bağlı olarak damarların boğumlu hale gelmesi varis rahatsızlığının ilk belirtisidir. Ancak her zaman bu belirti tek başına görülmeyebilir.

Varis bacaklar ve ayak bileklerinde görülmektedir. Varisin oluşmasının temel nedeni genetik ve yaşam tarzıdır diyebiliriz. Genetik olarak yatkın olan kişilerin bu durumun yanı sıra uzun süre ayakta duran işler yapması ile varis ortaya çıkabilmektedir. Uzun süre ayakta durmak bacak damarlarında basıncın artmasına neden olarak damarların genişlemesine neden olabilmektedir.

Varisin Belirtileri Nasıl Anlaşılır?

Varis hastalığı görsel şekilde ve hissedilen şikayetler ile kendisini gösterir. Bu nedenle biz varisi gözle görülen varis belirtileri ve hissedilen varis belirtileri diye ikiye ayırmaktayız.

VARİSİN GÖZLE GÖRÜLEN BELİRTİLERİ

Varisin gözle görülen belirtileri çoğu zaman kozmetik sorun olarak kabul edilir ve bazen tedavi geciktirilir. Oysa varis sadece kozmetik bir sorun değildir. Tedavi edilmesi gerekir.

Örümcek Varis

Pek çok varis hastası varis hastalığının en hafif türü olan örümcek varis hastalığından şikâyet eder. Ancak örümcek varis de diğer varis gibi önemsenmesi gereken bir varis türüdür. Tedavi edilmemesi halinde varise bağlı yaraların oluşmasına neden olabilir. Varis yaraları da varis belirtilerinden bir başkasıdır.

Varis Yaraları

Varis kimileri için kozmetik bir sorun olarak görülse de varis hastalığına bağlı olarak ortaya çıkan en önemli sorunlardan biri de varis yaralarıdır. Varis yaraları varis hastalığının tedavisinden sonra çoğu zaman kendiliğinden iyileşir. Zira kan dolaşımındaki bozukluk giderildiği için varis yaraları da kendiliğinden iyileşme eğilimine girerler. İyileşmeyen yaralara özel yara tedavisi da yapılmaktadır.

Damarlarda Mavi – Mor Renk Değişimi

Varis hastalarının bazılarında hiçbir ağrı ve sızı yaşanmamakla birlikte bacaklarda ve ayak bileklerinde bulunan damarların mavi ve mor renk değişimi gösterdiği görülmektedir. Böylece damarlar nispeten daha fazla görülür hale gelmesi ile varisin varlığı ortaya çıkabilir.

Varis hastalığında damarların yapısal olarak bozulması nedeniyle damarların içindeki kan dolaşımı da bozulur. Kan dolaşımındaki bu bozulma damarların çapının genişlemesine ve cilt yüzeyinden görülür hale gelmesine neden olmaktadır. Görülen bu damarlar zamanla renk değişimine de neden olurlar.

Büklüm Büklüm Damarlar

Toplardamarların çapındaki genişleme damarın uzamasına da neden olur. Uzayan damarlar dokuların arasında gidecek bir yer bulamadığında kaslar ile cilt arasında kıvrımlar oluşturmaya başlar. Kıvrımlar haline gelen bu damarlarda cilt yüzeyinden görülmeye başlarlar.

Bacaklarda ve Ayaklarda Şişlik

Gözle görülen son varis belirtisi de bacak çapındaki gözle görülür artıştır. Varis olan bacaklarda biriken kirli kan bacakta şişliğe neden olur. Bu şişliğin oluşmasını önlemek için varis çorabı kullanılması tavsiye edilir. Ancak varis çorabı asla varis tedavisi sağlamaz. Sadece varise bağlı şişmeyi yavaşlatır.

VARİSİN HİSSEDİLEN BELİRTİLERİ

Varise bağlı bir takım gözle görülen belirtiler olmamasına rağmen varis rahatsızlığı olabilir.

Ağrı, Sızı ve Zonklama

Bacaklarda görülen ve geçmeyen sürekli ağrılar varise bağlı olarak görülebilir. Varis ağrısı genellikle tüm bacağı veya bacağın belli bir bölümünü kaplar. Varis ağrısı özellikle geceleri daha fazla olur.

Varis kimi zaman sızı şeklinde de kendisini gösterebilir. Daha çok bölgesel varis hastalığında varis bölgesel olarak sızıya neden olabilmektedir. Aynı şekilde bacaklardaki şişliğe bağlı olarak zonklama da hissedilir.

Kaşıntı ve Kramp

Varis kirli kanı kalbe taşımakla görevli toplardamarların işlevini yapamamasından kaynaklandığını ifade etmiştik. Bacakta birikmeye başlayan kirli kan dokuların arasına sızar. Bu sızıntı dokuların renklerinin zamanla değişmesine neden olur. Kirli kanın göllenmesine bağlı olarak bacaklarda kaşıntı da görülür. Soğuk su ile yıkamak bu kaşıntıyı hafifletebilir. Bacakta biriken kirli kan kasların bir tepkisi olarak kramplara da yol açabilmektedir. Kramp varis hastalarının belki de en fazla rahatsız oldukları belirtilerden biridir.

Bacaklarda Yanma

Kan dolaşımında oluşan bozulmaya bağlı olarak biriken kan kaşıntı yaptığı gibi yanmaya da neden olabilmektedir. Varis hastaları bacaklarındaki bu yanma hissi ile bize çok başvurur. Bu hastaların bundan başka varis belirtisi görmediği de olmaktadır. Yapılacak iyi bir varis muayenesi ile varis hastalığı teşhis edilebilir. Yanma hissini hafifletmek için ayak ve bacakların soğuk su ile yıkanması tavsiye edilir.

Uyuşma

Varisin yarattığı kan dolaşımı bozukluğuna bağlı olarak bacakta uyuşkluk oluşur. Uyuşukluğun oluşmaması için yürüyüş yapmak iyi gelecektir. Ancak varis hastalarının uzun süre hareketsiz kalması bu sıkıntıyı çok hızlı yaşamasına neden olur.

Varis belirtilerini gördüğünüz taktirde varis muayanesi Ankara da ki muayenehanemizde yapılmaktadır.

Ameliyatsız varis tedavisi yöntemleri hakkında ayrıntılı bilgi sitemiz içinde bulunmaktadır.

• E
    Esma Güzel08.12.2018

Hocam merhabalar, benim bacaklarımda kılcal varislerin miktarında çok artış oldu. Bu varislerin geçmesi için kullanacağım en iyi varis kremi hangisidir. Ne kadar zaman kullanmam gerekir. Bilgi verirseniz teşekkür ederim.

Merhabalar Esma hanım öncelikle geçmiş olsun.Varislerin ilaç veya kremle maalesef bir tedavisi söz konusu değildir.Kılcal ve orta dereceli varislere skleroterapi köpük tedavisi uyguluyorum.Tek seansta bile kurtula biliyorsunuz. 0532 385 31 93 numaralı hattımızdan detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz.

• S
    Sibel16.07.2018

Gündüz sıcak havada bacaklarım ağrımıyor ama akşam ağrılar oluyor. Varis böyle mi olur.

Sibel hanım geçmiş olsun . Varisin bir belirtisi de budur. Sabahları rutin hayatımıza devam ettiğimiz için farkında olamadığımız ağrılar kendini dinlenme zamanında belli eder. Akşam dinlendiğimiz zamanlar ağrılar ,kramplar ,ağırlık hissi ve beraberinde yorgunluk hissi belirlileri ile varisler kendini belli eder. Tabi ki de buradan size varis teşhisi koymak zordur. Bunun kesin tanısı için kliniğimizde Doppler us ve Ultrason çekmemiz gerekir ki varis var mı , ne durumda , damarlarınızın büyüme ve genişleme durumu var mıdır yok mudur. Fiyat Bilgisi ve Randevu için bize (0312)224 13 14 numaralı telefonumuzdan ulaşabilirsiniz.