VARİS NEDİR?

Varis Nedir?

Varis nedir sorusunun en kısa ve net cevabı bacak toplardamarlarının genişlemesidir.

Varis, genel olarak bacaklarda bulunan toplardamarların genişlemesi ve görevini yapamamasıdır. Varis vücudun birçok yerinde meydana gelebilir. En sık görülen ve sıklıkla tedavi edilen ise bacak varisidir. Dolayısıyla varis nedir diye sorulduğunda kastedilen bacaklardaki varistir.

Varis Ne Demek?

Varis ne demek? denildiğinde temelde bacak toplardamarlarının genişlemesi ve işlevini yerine getirememesidir, diye cevaplanabilir.  Genişleyen toplardamarlar kirli kanı kalbe taşıma görevini yapamaz. Sonuçta damar plastik bir poşet gibi olur. Kalbe dönemeyen kirli kanın damar içinde kalması nedeniyle ağrı, sızı, kramplar, kaşıntı ve renk değişikliği meydana gelir.

Varis Hastalığı Nedir?

Varis hastalığı ile varis aynı şeyi ifade etmektedir. Varis hastalığı bacak toplardamarlarındaki genişleme sonucu ortaya çıkan hastalığa verilen isimdir. Bacaklarda oluşan bu damar genişlemesi nedeniyle oluşan dolaşım bozukluğu pıhtı atmasına neden olabilir. Bu nedenle varis hastalığı tedavi edilmesi gereken önemli bir hastalıktır.

Varis Başlangıcı

Varis başlangıcı, bacakta kılcal damarların artması şeklinde veya genişlemiş bir damarın görülmesi ile fark edilir. Bunun yanı sıra ağrı ve kramplar ile de varis kendini gösterebilir. Hastalar bazen başka hiçbir bulgu olmadan kramplar nedeni ile başvurabilmektedir. Varis başlangıcı tespit edildiği anda tedavi edilirse hastalık daha fazla ilerlemeden, kişi çok fazla eziyet çekmeden problemin önüne geçilebilir.

Varis Başlangıcı Nasıl Anlaşılır?

Varis başlangıcı nasıl anlaşılır diye soranlara verilecek tek bir cevap yoktur. Çünkü farklı farklı şekillerde kendini gösterebilir. Bu nedenle bacaklarla ilgili bir sıkıntı olduğunda Doppler Ultrason ile değerlendirilmesi önerilir. Bacaktaki şikâyetin neden kaynaklandığı bu şekilde net olarak söyleyebilir.

Varisin Zararları

Varisin zararları, kirli kanın toplardamar içinde birikmesi ve beklemesi nedeniyle oluşur. Varisli hastada kirli kan bacak damarlarında birikince çevre dokuya sızar ve dokunun beslenmesi bozulmaya başlar. Tıkalı bir kanalizasyon gibi atık maddeler etrafa sızmaya başlar. Bunun sonucu olarak sızlamalar, ağrı, kramplar ve uzun dönemde kaşıntılar baş gösterir. Tedavi ertelendikçe renk değişimi ve daha da sonra varis yaraları oluşmaya başlar. Bunların dışında damar içindeki durağan kan pıhtılaşmaya meyillidir. Yani varisin zararları arasında damar içinde oluşan pıhtıyı da sayabiliriz. Dolayısıyla tedavide çok geç kalınmaması iyi olacaktır.

• G
    Gökhan Niğdeli06.07.2018

hocam merhaba.39 yaşındayım. her iki bacağımda da varis var ancak sağ bacağımdaki daha kötü durumda ve ağrı yapıyor. varis çorabı giyiyorum. Çorap giydiğim zaman çok sorun olmuyor. ama bacaklarımın arka tarafında hiç hoş olmayan görüntüler var. Önceden özel bi hastanede ameliyat ol demişlerdi. Bana yardımcı olabilir misiniz?

Varis çorabı sağlıklı damarlarımızı korumak adına normal yaşantımızda da giymemiz gereken bir tür dedavi yöntemidir.Kliniğimizde kesi tanı için Dr. Rengin hocamızın size ayakta Doppler US çekmesi gerekir. Daha sonra bir venöz haritalama oluşturuluyor. Sizin için uygun olan tedavi planı Skleroterapi ( Köpük Tedavisi) mi ? yoksa Endovenöz Lazer Ablasyon mu ? buna karar veriliyor. Skleroterapi (Köpük tedavisi) Genelde kılcal varislerde ve orta derece varislerde uygulanan bir tedavi yöntemidir. 1-2 senansa biter ama nadirde olsa 4-5 seans süren hastalarımızda oluyor. Bunun sebebi varislerin azlığına ya da çokluğuna bağlıdır. Endovenöz Lazer Ablasyon (EVLA) ; venöz yetmezlik,damar genişlemesi ve ameliyat olması gereken damarlarda uyguladığımız ikinci bir tedavi yöntemidir.Ameliyatsız tedavimiz bu EVLA sayesinde hastalarımızın sağlığına hemen kavuşmasını ve yaşamına olumlu devam etmesinde en büyük etkendir. Kesi yok, dikiş yok ve anestezi almadan tedavilerinize yürüyerek gelip gideceğiniz bu tedavi yöntemlerimizde tekrarlama, herhangi bir sorun yaşamadan varislerinizden kurtulmanız mümkündür. Fiyat Bilgisi ve Randevu için bize (0312)224 13 14 numaralı telefonumuzdan ulaşabilirsiniz.

gtag('set', {'user_id': 'UA-59849205-3'}); // Kullanıcı kimliğini signed-in user_id parametresini kullanarak ayarlayın. ga('set', 'userId', 'UA-59849205-3'); // Kullanıcı kimliğini signed-in user_id parametresini kullanarak ayarlayın. name="p:domain_verify" content=284e8b96abae174cceecda1a8d2f6fa7/>