Varis Tedavisi

Bilinenin aksine varis tedavi edilmesi gereken önemli bir sağlık sorunudur. Varis ilerleyen aşamalarda kişinin hayat konforunu olumsuz etkileyebilecek bir hastalıktır. Bu nedenle varis sorunu bulunan kişilerin bu konuyu ciddi biçimde dikkate alması ve bu konuda inceleme yapmaya yetkili Radyoloji uzmanlarına başvurarak tedavinin planlanmasını sağlamaları gerekmektedir.

Varis Toplardamar Yetmezliğidir

Varis denince akla ilk başta bacaklarda belirginleşen damarlar gelmekle birlikte el sırtında bulunan damarların da yaşla beraber belirginleşmesi bir çeşit varistir ve tedavi edilebilir.Varis bacaklardaki kirli kanı temizlenmek üzere akciğere taşıyan yüzeyel toplardamarlardaki yetmezliktir.

Bacaklardaki kirli kan çeşitli faktörler yardımı ile bacaklardan pompalanarak akciğere gönderir. Bu kanın yer çekimi ile tekrar geri dönmesine bacak toplardamarlarında bulunan kapakçıklar engel olur. Bu kapakçıklar çeşitli kalıtımsal ve diğer faktörler sonucu işlevini yapamaz hale gelirse akciğere gönderilen kan, yer çekimi etkisi ile geri kaçar (Reflü) ve bacak toplardamarlarında birikerek özellikle kendini istenmeyen görüntü, ağrı, acı ve şişkinlikle kendini hissettiren VARİS adı verilen rahatsızlığı ortaya çıkarır.

Varis Tedavisi Yapılması Gereken Bir Sağlık Sorunudur

Zamanında önlemi alınmayan bu şikayetler ileri dönemlerde büyüyerek tedavisi oldukça güç problemlerin ortaya çıkmasına neden olur. Her 4 bayandan birinde, her 5 erkekten birinde bu şikayetler görülmektedirVarisler çoğu kez bacak derisinin altında mavimsi renkte değişik çaplarda kıvrıntılı kabarıklıklar şeklinde görülür.

Varis Sadece Estetik Bir Sorun Değildir.

Varisler yıllarca görünüm dışında bir şikayete yol açmadan kalabilir. Ancak zamanla varisler ağrılı hale de gelebilir. Bacaklarda şişme ve bir süre sonra kronik toplardamar (venöz) yetmezliği dönüşebilir. Varisli olan damarda kan pıhtısı oluşabilir ve tromboflebit olarak bilinen bu durum bacakta ağrı, şişme ve kızarıklığa neden olur. Varis hastalığının tedavisinde temelde iki yöntem benimsenmiştir. Ameliyatla varis tedavisi bozulmuş olan bacak toplardamarlarının tamiri ve iyileştirilmesi mümkün olmadığından bu damarların bacak dokuları içinden çıkarılması için yapılan işleme varis ameliyatı denilmektedir. Bu tedavi yöntemi bilinen en eski varis tedavisi yöntemidir. Bu yöntemin bir takım handikapları olmakla birlikte daha ayrıntılı bilgiyi varisklinik.com sayfamızda bulabilirsiniz.

Ameliyatsız varis tedavisi Gelişen teknolojisi sayesinde ve girişimsel radyoloji çalışmaları ile varis ameliyatsız olarak tedavi edilebilir hale gelmiştir. Bu sayede varis hızlı ve konforlu biçimde tedavi edilebilir hale gelmiştir.

Ameliyatsız varis tedavisi yöntemleri

• N
    Nesrin Ulucan16.09.2018

Merhaba ben öğretmenim, genelde sürekli ayaktayım. Doğum yaptıktan sonra bacaklarımda bir kaç tane varis oluştu. Oluştuktan sonra varis çorabı işe yarar mı varis tedavisi için lazer şart mı?

Nesrin hanım geçmiş olsun, Varis çorabı ile ancak oluşan varisin bir miktar genişlemesini engelleyebilirsiniz. Varis çorabı varisin tedavisini sağlamaz. Lazer büyük ve küçük safen damarda venöz yetmezlik varsa yapılan bir tedavidir. İnce kılcal damarlar köpük skleroterapi ile tedavi edilebilir. Varis tedavisi Ankara da bulunan kliniğimizde yapılmaktadır. Randevu için 0 532 385 31 93 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.

• Z
    Zulfikar15.09.2018

Benimde bacagimda varis var ameliyat olmak istemiyorum nasıl bi yol izleyebilirim

Zülfikar bey geçmiş olsun, Bacak varisinin tedavisi için ameliyatsız varis tedavisi yöntemlerinin tamamını Ankara'da bulunan kliniğimizde uygulamaktayız. Dilerseniz randevu alırsanız muayene olabilir ve tedavinizi yaptırabilirsiniz. İyi günler dileriz. 0 532 385 31 93