VARİS TEDAVİSİNİ KİM YAPAR?

Varis Hastalığı Bir Damar Hastalığıdır.

Damar hastalığı olan varis, geçmişte Kalp Damar Cerrahı doktorlar tarafından koparılarak bacak dokuları arasından çıkarılırdı. Bu işlem son derece ağrılı olduğu için son çare olarak genel anestezi altında veya belden uyuşturularak ameliyata başvurulurdu. Ameliyat sonrasında koparılarak çıkarılan damarla bağlantılı damarlar kanayabileceğinden sıkı bandaj yapılır, hasta uzun süre yatak istirahati yapmak zorunda kalırdı. Koparılan damarla bağlantılı damarlar bazen çok geniş olduğundan kanama olabilir, hastalar revizyon denilen tekrar ameliyata alınmak zorunda kalınabilirdi.

Varis hastalığının teşhisinde geçmişten bu yana Kalp Damar Cerrahları Radyoloji Uzmanlarına başvurmuşlardır.  Radyoloji Uzmanları tarafından çekilen Renkli Doppler Ultrason sonuçları ameliyat sırasında dikkate alınırdı. Doppler sonucuna göre bacakta nerelerde kesiler açacaklarını, hangi damarları çıkaracaklarını belirlerler, sonra bu damarları kopararak çıkarırlardı.

Girişimsel Radyoloji Uzmanının Buluşu "Ameliyatsız Varis Tedavisi"

Kalp Damar Cerrahları tarafından yapılan ameliyatların sonuçlarını gözlemleyen Amerikalı Girişimsel Radyoloji Uzmanı Doktor Ropert MIN geliştirdiği Endo Venöz Lazer Ablasyon yöntemi ile varis hastalığını ameliyatsız olarak tedavi etmeyi başardı. Böylece varis hastalığının tedavisinde GİRİŞİMSEL RADYOLOJİ UZMANLARI AMELİYAT YERİNE AMELİYATSIZ VARİS TEDAVİSİNİ YAPMAYA BAŞLADILAR.

Ameliyatsız Varis tedavisi, lokal anestezi altında kan alma iğnesi gibi ince bir iğne ve lazer fiberi ile yapılan bir işlemdir. Hasta yürüyerek gelir, yürüyerek gider. İşlem ultrason eşliğinde, kontrollü bir şekilde yapıldığı için hastalıklı damarlar kapatılır, sağlıklı damarlar korunur. İşlem görüntülemeye ve görüntüleme eşliğinde işlem yapmaya hakim olan Girişimsel Radyologlar tarafından yapıldığında komplikasyon riski de neredeyse kalmaz.

Bu buluştan sonra Türkiye'de de ameliyatsız varis tedavisi yöntemini Girişimsel Radyoloji Uzmanları yapmaya başlamışlardır. Bu tedavinin uygulamasını Dr. Rengin TÜRKGÜLER de 2012 yılından bu yana yapmakta olup yaptığı tedaviyi yapmakta tamamen ehliyetlidir.

Girişimsel radyolojinin alanı içerisinde tedavi edilebilen bir hastalık olan varis hastalığı için kliniğimize başvurabilirsiniz.